..en blogg om ting som ikke er fullt så viktige, men desto mer koselige. Det er viktig å omgi seg med mennesker og ting du får inspirasjon og energi av. For meg er det trening, familie, venner, mote, interiør,kaffe, bøker, glossy magasiner, smågodt mm. Håper du også gjør det du kan for at du skal ha det bra?

søndag 18. desember 2011

Stjerner i sikte

Jeg elsker stjerner. Har stjerner på alt fra sengetøy og filleryer til vanlig, og nå i jula sper jeg på med enda flere! Derfor har jeg laget mine egne julekaker  - stjerneformet så klart! Oppskriften  kom jeg frem til ved å mikse litt fra ulike oppskrifter jeg har...Smaken ble slettes ikke verst. Med litt kjevlehjelp fra barna trykket jeg ut mange kjeks som både skal nytes til kaffen og gis bort til jul.

Julegave
Måtte prøve meg litt frem for å få en god konsistens på deigen. Den skal smuldre litt,men ikke mer enn at den lett kan kjevles.
OPPSKRIFT:

200 gram godt smør (eller ta det du får tak i...)
5 dl sukker
2 egg
4 ss melk
10 dl mel
2 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
Litt perlesukker til pynt

Rør sammen smør og sukker. Bland inn eggene, og etterhvert det andre. Elt deigen godt slik at den blir smidig. Kjevles ut i tynne kjeks som du kan ta opp med en bakespatel for å bevare fasongen! Stekes på 180 grader til de blir gylne. 






180 grader i 10 min!

Resultatet - de uten perlesukker.

I forrige uke fikk jeg besøk av tre gode venninner som ville komme for å få litt julestemning! Da ble frk.Jul glad! Fyrte vi opp peisen, drakk gløgg og spiste julelefser. Alltid inspirerende og koselig å være sammen med disse damene <3 Anne Marthe har også laget fin julestemning på trappa si - litt lenger ned på siden  kommer et godt tips:
Fin som borddekorasjon også...

Annci og Anne Marthe på julebesøk!
Her føler man seg alltid velkommen. Leg merke til bjørkestammen som står plassert i en hvit potte med ved....

...med små lykter hengende blir dette en fin dekorasjon i inngangspartiet! Og veldig koselig...

6 dager igjen til jul! Jeg gleder meg...

Tina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar