..en blogg om ting som ikke er fullt så viktige, men desto mer koselige. Det er viktig å omgi seg med mennesker og ting du får inspirasjon og energi av. For meg er det trening, familie, venner, mote, interiør,kaffe, bøker, glossy magasiner, smågodt mm. Håper du også gjør det du kan for at du skal ha det bra?

onsdag 27. april 2011

En lekestue blir til...

Hedda blir 5 år neste uke - og skal få lekestue! Det må jo være alle småjenters drøm. Jeg husker selv at jeg alltid syntes det var så spennende å være på besøk venninnene mine sine lekestuer når jeg var liten. Hemmelige klubber, te-selskap, kaffe-slabraser og andre festligheter ble arrangert. Dessuten er jo dette et ypperlig sted for diverse rolleleker - som jo er kjempeviktig i denne alderen. 

Etter å ha besøkt diverse interiørblogger har jeg fått så mange ideer om hvordan lekestuer kan innredes. Det er så mange gode ideer og tips, og kjenner at det rykker i interiør-foten! Men nå er det tross alt Hedda som skal "bo" der,så vi får finne ut av det sammen. Verre er det at mann-i-hus foreslo lekestua som smøre-bu til vinteren...Dette må forhindres - ha ha.

Vi sjekket diverse ferdigsett men fant ut at de både var for små og for skjøre i kvaliteten. Løsningen ble bestefar + en kamerat som bygger lekestua akkurat slik vi vil. Under ser dere bilde fra første byggedag. Vi har litt angst for at den blir vel stor, men vi får det vi har bedt om. (ca 2,5 x 3,5 - takhøyde ca 2.m) I tillegg blir det veranda med sittebenker foran)

Som vi gleder oss!

Dag 1. Lekestue

1 kommentar:

  1. Det blir nok en topp bursdagspresang til Hedda! Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Lykke til med byggingen :)

    SvarSlett